יום שני, 3 באוקטובר 2011

בית המשפט המחוזי קבע: הסכם ממון תקף רק לחיים ואיננו מחליף צוואה

הסכם ממון איננו תחליף לצוואה | אירית רייכמן | עו"ד לגירושין

בתאריך 11.9.2011 ניתן פסק דין תקדימי על ידי בית המשפט המחוזי אשר דן בשאלה האם הסכם ממון יכול לשמש גם כצוואה בעת פטירתו של מי מהצדדים? פסק דין חדש של השופטת צילה צפת בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, צריך להדליק נורה אדומה לכל אלו אשר דוחים או מותרים על חתימה על הסכם ממון וכתיבת צוואה. על כך במאמר הבא.

מובא ע"י עו"ד לגירושין, אירית רייכמן


הערעור לבית המשפט המחוזי הוגש על ידי ילדיו של אדם, אשר התאלמן בשנת 1996. לאחר מות אמם, ויתרו הילדים על חלקם בירושת אימם לטובת אביהם והעניקו לו את הזכויות המלאות על דירת הזוג. בשנת 1997, נישא מחדש האב בנישואים אזרחיים וחתם על הסכם ממון עם אשתו החדשה, אשר מבהיר כי אין לאשתו בחייהם המשותפים של השניים, משום זכות בדירתו של האב.

מסע התביעות החל לאחר פטירתו של האב בשנת 2008, לאחר שהוא לא השאיר אחריו צוואה.

כאשר הגישה אלמנתו של האב בקשה לצו ירושה, הכולל חצי מעזבונו, לרבות הדירה, דחה בית המשפט למשפחה את התנגדותם של בני המשפחה וקבע כי אשתו החדשה של האב יורשת גם את זכויות המנוח בדירה.

לקריאת הפוסט במלואו - הסכם גישור

תגובה 1:

  1. החוק היבש לעיתים עושה עוול ליחידים וזו דוגמא מצוינת לכך. ברור שהאב היה צריך להשאיר צוואה, אך זה נשמע כל כך לא הוגן כלפי ילדיה של האם המנוחה. אשתו החדשה של המנוח ידעה מה היא עושה כשהיא חתמה על הסכם ממון.

    השבמחק